Okulumuz bünyesinde yürütülen özellikle İngilizce Öğretmenimiz Efsane Akar'ın çalışmalarıyla Polonya koordinatörlüğünde yazılan Portekiz, Romanya, Hırvatistan, Yunanistan ile ortak olduğumuz “Act Eco-Locally to Change Into Eco-Globally” Erasmus KA 220 Okul Ortaklığı Projemiz kabul edildi.
Okullar, vatandaşlık becerilerinin ve yeterliliklerinin geliştirilmesinde ve yeni neslin ortak sorunlara sahip kapsayıcı bir toplumu gerçekleştirmesine ve demokratik ve yurttaşlık eğitimini uygulamaya koymasına destek olmada kilit bir rol oynamaktadır. Gençler, AB'nin aktif vatandaşları olabilmeleri için örgün ve yaygın eğitimleri sırasında çeşitli beceriler geliştirmelidir. Uluslararası toplantılar sayesinde, başka bir ülkeyi ziyaret etmeden, insanların yaşam biçimini görmeden ve karşılaştırmalar yapmadan geliştirilemeyecek olan Avrupa kimliğini, vatandaşlığını ve değerlerini geliştirebilirler. Her geçen gün daha fazla insan ekolojik olarak bilinçli olsa da, birçok genç hala uygun ekolojik ve tüketici alışkanlıklarına sahip değil. Ekolojik eylemlerin, çevreyi korumanın ve yeşil olmanın öneminin farkında değiller. Projemizde öğrencilerimizde karmaşık problemleri çözme, eleştirel düşünme, takım çalışması, diğer meslektaşlarla koordinasyon, duygusal zeka, karar verme ve yaratıcılık gibi temel yeterlilikleri (dijital, dilbilimsel, girişimci, aktif vatandaşlık, kültürel farkındalık vb.) ve toplum için gerekli becerileri geliştirmeyi amaçlıyoruz. Öğrencileri, geleceğin problem çözücüleri, çevreyi sevenler, çevre dostu tüketiciler, basitçe daha iyi AB vatandaşları olmalarını bekleyen bilgi, beceri ve yeterliliklerle donatacağız.
İklim değişikliği küresel bir sorundur. Dünya gittikçe ısınıyor ve yapılacak bazı küçük değişiklikler bile küresel ısınma için çok büyük bir değişiklik yaratabilir. Çevre eğitimi, birçok Avrupa ülkesinde, özellikle teknik ve mesleki okullarda, lise müfredatlarında nadiren kullanılmaktadır, bu nedenle daha fazla araştırmaya ihtiyacı vardır. Ekolojik eğitim, öğrencilerin sürdürülebilir kalkınmaya katkıda bulunmalarını ve iletişimsel ve sosyal becerileri geliştiren ekolojik eylemler düzenlemelerini veya bunlara katılmalarını sağlayacak bilgi, beceri, değer ve tutumlara ihtiyaç duyması anlamına gelir. “İklim değişikliğine uyum konusunda bir AB Stratejisi” stratejik belgesine göre öğrenciler iklim değişikliği konusunda daha iyi eğitilmeli ve projemiz sayesinde 6 ortak ülkedeki katılımcılar ve okul toplulukları bu konudaki bilgilerini genişletecekler. Çevreyi korumak tekil değil, ortak bir sorundur, gezegenin geleceğine yapılan bir yatırımdır. Bu ortaklık projesine sahip olmamızın temel amacı, günümüz dünyasında karşı karşıya olduğumuz mevcut çevre sorunlarının küresel olduğu konusunda farkındalık yaratmaktır. Yerel farkındalık yerine küresel farkındalık gerekiyor. Bu nedenle öğrenciler, küresel olarak değişmek için eko-yerel olarak nasıl hareket edeceklerini öğrenmeli, çevreyi korumanın yeni yollarını öğrenmeli ve gezegenimizi kurtarmanın tek yolunun yaşam tarzımızı değiştirmek olduğunu fark etmelidir. Bu nedenle, yalnızca yerel ve bölgesel düzeyde değil, ulusal düzeyde ve Avrupa düzeyinde güçlerimizi birleştirmek gerekiyor. Sesimiz duyulmalı ve eylemlerimiz hissedilmelidir. Farklı ülkeler daha sağlıklı bir Gezegen için birlikte hareket ediyor!