ERASMUS PROJEMİZ KAPSAMINDA OKULUMUZUN ÖĞRETMENLERİ VE ÖĞRENCİLERİ YUNANİSTAN'A GİTTİ

ERASMUS PROJEMİZ KAPSAMINDA OKULUMUZUN ÖĞRETMENLERİ VE ÖĞRENCİLERİ YUNANİSTAN'A GİTTİ

22.03.2024 65

       Okulumuzun öğrencileri, öğretmenler Efsane Akar  ve Merve Karabuga eşliğinde, "Act eco locally to change into eco globally” (Yerel olarak çevre dostu hareket et, küresel olarak değişime katkıda bulun) projesi kapsamında ilk hareketliliğe katıldılar. Hareketlilik, 2024 Mart'ının 11'inden 15'ine kadar Yunanistan'da gerçekleşti. Hareketlilik kapsamında, öğrenciler Karditsa şehrinde bulunan bir ortak okulu ziyaret etme fırsatı buldular, burada yerel kültür ve geleneklerle tanışmanın yanı sıra, tüm ortak okullardan akranlarıyla işbirliği içinde ekolojik konular üzerinde yoğun bir şekilde çalıştılar. Yunanistan'dan öğrencilerin yanı sıra, Hırvatistan, Polonya, Romanya ve Portekiz'den öğrenciler de vardı.

       Bu gezinin ana etkinliklerinden biri, öğrencilerin günlük aktivitelerinin çevreye olan etkisini derinlemesine anlamalarına yardımcı olmak amacıyla düzenlenen ekolojik ayak izi hesaplama atölyeleriydi. Sonuçlarını küresel olanlarla karşılaştırarak, öğrenciler çevreyi korumada kişisel kararlarının ve davranışlarının önemini fark ettiler. Bu interaktif deneyimler, onları düşünmeye sevk etti ve doğaya karşı yaklaşımlarında değişiklik yapılmasının gerekliliği konusunda farkındalık uyandırdı. Ayrıca, öğrenciler Mouzaki Çevre Merkezi tarafından düzenlenen eğitime katılma fırsatı buldular, burada çevre koruma ve sürdürülebilir kalkınma konusunda pratik yöntemlerle tanıştırıldılar. İnteraktif etkinlikler ve tartışmalar aracılığıyla, yerel topluluklarında doğa koruma ve biyolojik çeşitliliğin korunmasına nasıl aktif bir şekilde katkıda bulunacaklarını öğrendiler. Elbette, Yunanistan gezisi, kültürel ve tarihi öneme sahip yerleri ziyaret etmeden tam olmazdı. Öğrenciler, UNESCO Dünya Mirası listesinde yer alan Meteora manastırlarını ziyaret etti ve antik Yunan uygarlığının bir sembolü olan Akropolis'i gezdi. Bu deneyimler, öğrencilere sadece eğitimsel değil, aynı zamanda unutulmaz kültürel deneyimler de sağladı.

       Atölye çalışmalarında işbirlikçi çalışma, çevre kurumuna yapılan ziyaretler ve çeşitli kültürel etkinlikler aracılığıyla, öğrenciler birbirlerini teşvik etti, destekledi ve birbirlerinden öğrendi. Bu işbirliği, sadece kişisel gelişimlerine katkıda bulunmakla kalmadı, aynı zamanda farklı kültürlerden ve ülkelerden gençler arasında uluslararası işbirliğini ve anlayışı güçlendirdi. Öğrencilerimiz bu hareketlilikle ilgili izlenimlerini paylaşarak, "Hayatımdaki en iyi deneyimlerden biri. Avrupa'nın farklı yerlerinden birçok harika insanla tanıştım, muhtemelen başka türlü deneyimleme şansım olmayacak güzel Yunanistan yerlerini ziyaret ettim ve bilgimi genişlettim." dedi.

       Farklı milliyetlerden öğrenciler arasında bağlantılar kurmak, uluslararası projelerin eğitimdeki önemini vurguluyor, gençlere küresel sorunları anlama ve uluslararası dayanışma ve işbirliğini geliştirme fırsatı sağlıyor. Ekoloji ve çevre koruma hakkında bilgi edinmenin yanı sıra, öğrenciler bu hareketliliğin sona ermesinden sonra bile sürecek uluslararası dostluklar kurdu.

22-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-202422-03-2024